Uprzejmie informujemy, że sesje Rady Powiatu VI kadencji będzie można oglądać na żywo.
 
Adres, pod którym będzie udostępniona transmisja: http://193.32.36.124:1935/Hardsoft/Nidzica1.stream/playlist.m3u8
 
Do poprawnego wyświetlania transmisji należy:
  1. Zainstalować odtwarzacz multimedialny np. VLC Player, dostępny pod poniższym linkiem: https://www.videolan.org/vlc/index.pl.html
  2. Uruchomić program VLC Player.
  3. W górnym lewym rogu wybrać z menu Plik opcje „Otwórz strumień w sieci”.
  4. Następnie w polu „Podaj adres URL sieci” należy wkleić adres, pod którym będzie udostępniona transmisja.
Transmisja z I sesji Rady Powiatu w Nidzicy VI kadencji rozpocznie się 19.11.2018r. ok. godz. 12:00.

Mieszkańcy Powiatu

Uprzejmie informuję, że Postanowieniem z dnia 9 listopada 2018 r. Komisarz Wyborczy w Olsztynie zwołał I sesję Rady Powiatu w Nidzicy na dzień 19 listopada 2018 r. o godz. 1200 w Urzędzie Miejskim w Nidzicy Pl. Wolności 1, 13-100 Nidzica, Sala Konferencyjna nr 26,  w celu złożenia ślubowania przez radnych Rady Powiatu w Nidzicy wybranych w wyborach do rad gmin, rad powiatów, sejmików województwa i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast przeprowadzonych w dniu 21 października 2018 r.

W związku z powyższym zapraszam do uczestnictwa w sesji Rady Powiatu.

                                                                                                                                              Starosta

                                                                                               /-/ Grzegorz Napiwodzki

Mieszkańcy Powiatu Nidzickiego,

Informuję, że zwołuję XLVII Sesję Rady Powiatu w Nidzicy V kadencji w dniu 28 września 2018 r. o godz. 12:00 w Centrum Rehabilitacyjnym im. Jana Pawła II Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Nidzicy przy ul. Krzywej 8.

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i przedstawienie porządku obrad.
  2. Wręczenie wyróżnień najlepszym maturzystom roku szkolnego 2017/2018.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Sprawozdanie z działalności Zarządu i wykonania uchwał Rady.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Informacja o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2018 r.
  7. Sprawozdanie z działalności w roku szkolnym 2017/2018 niepublicznych jednostek oświatowych..
  8. Wstępna informacja o wynikach matur.
  9. Podjęcie uchwał w sprawach:
  • zmian w budżecie powiatu na rok 2018,
  • zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Nidzickiego na lata 2018-2037,
  • emisji obligacji komunalnych,
  • określenia zadań oraz zasad udzielania dofinansowania dla osób niepełnosprawnych w ramach rehabilitacji społecznej i zawodowej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rok 2018,
  • przyjęcia Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej w Powiecie Nidzickim na lata 2018-2020,
  • rozpatrzenia skargi na działalność Powiatowego Zarządu Dróg w Nidzicy,
  • rozpatrzenia skargi na działalność Powiatowego Zarządu Dróg w Nidzicy,
  • zmiany uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Nidzicki, udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków,
  • wyrażenia zgody na oddanie w najem pomieszczeń stanowiących własność Powiatu Nidzickiego, będących w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Nidzicy,
  • uchwalenia Statutu Powiatu Nidzickiego.
  1. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  2. Wolne wnioski.                                                                                                                       

                                                                                            Przewodnicząca Rady

                                                                                            /-/ Elżbieta Góralska

SZANOWNI PAŃSTWO!

Zwracamy się do Państwa – jak również Waszych Przyjaciół i Znajomych o wsparcie zbiórki pieniężnej na leczenie Zosi Czernieckiej.

U dwuletniej Zosi zdiagnozowano chorobę stawu rzekomego kości piszczelowej, co powoduje, że piszczele się wyginają i nóżki dziecka łamią się. Dziewczynka nie chodzi, ale jest bardzo pogodnym i uśmiechniętym dzieckiem.

Leczona była w Otwocku oraz w Poznaniu, jednakże nie znaleziono w tych placówkach metody, która mogłaby przywrócić dziecku sprawność. Szansą na postawienie Zosi „na nogi” jest operacja nóżki u dr Paleya w St. Mary’s Medical Center w Stanach Zjednoczonych.

Wierząc w Państwa dobre serca,  zdecydowaliśmy się pomóc w nagłośnieniu tej zbiórki.  Ze względu na olbrzymi koszt operacji i rehabilitacji małej Zosi w klinice w USA prosimy Państwa o pomoc, poprzez wpłatę pieniędzy na leczenie Zosi. Do uzbierania jest kwota  624 707 zł. Wpłat można dokonywać za pośrednictwem fundacji „Siepomaga”, poprzez wysłanie SMS na podany niżej numer lub wpłatę na rachunek bankowy Fundacji:

ZosiaSMS: Numer 72365 Treść S11469

Przelew:      65 1060 0076 0000 3380 0013 1425
IBAN: PL SWIFT: ALBPPLPW

Odbiorca: Fundacja Siepomaga

ul. Za Bramką 1

61-842 Poznań

Tytułem:     11469 Zofia Czerniecka darowizna

Wszelkie inne informacje można znaleźć na: https://www.siepomaga.pl/zosia

Za choćby najdrobniejszą kwotę wpłaty w imieniu Rodziców i Dziadków serdecznie Państwu dziękujemy.

Starosta Nidzicki informuje, że w dniu 27.06.2018 r. został wywieszony na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Nidzicy  przy ul. Traugutta 23 oraz zamieszczony na stronach internetowych w/w Starostwa i stronie podmiotowej Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w Biuletynie Informacji Publicznej, na okres 21 dni, wykaz nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonej do sprzedaży.

Nidzica, dnia 27 czerwca 2018 r.

 

Starosta Nidzicki, działając na podstawie art. 114 ust. 3 i 4 w zw. z art. 124 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 121 ze zm.) informuje o zamiarze ograniczenia sposobu korzystania z n/w nieruchomości położonych na terenie powiatu nidzickiego, o nieuregulowanych stanach prawnych:

  1. Działka nr 51 o pow. 0,03 ha, obręb Nibork Drugi gm. Nidzica,
  2. Działka nr 44/6 o pow. 0,1268 ha, obręb Nibork Drugi gm. Nidzica,
  3. Działka nr 24/2 o pow. 0,50 ha, obręb Dobrzyń gm. Nidzica,

poprzez udzielenie zezwolenia na założenie i przeprowadzenie przez przedmiotowe nieruchomości przewodów i urządzeń służących do przesyłania energii elektrycznej w ramach inwestycji pod nazwą „Przebudowa napowietrznej linii elektroenergetycznej 110 kV relacji Olsztynek-Nidzica”

  1. Działka nr 183/3 o pow. 0,30 ha, obręb Sarnowo gm. Kozłowo,
  2. Działka nr 155 o pow. 0,0761 ha, obręb nr 1 miasta Nidzica gm. Nidzica,

poprzez udzielenie zezwolenia na założenie i przeprowadzenie przez przedmiotowe nieruchomości przewodów i urządzeń służących do przesyłania energii elektrycznej w ramach inwestycji pod nazwą „Przebudowa napowietrznej linii elektroenergetycznej 110 kV relacji Nidzica-Działdowo”.

Jeżeli w terminie dwóch miesięcy od dnia ukazania się niniejszej informacji nie zgłoszą się osoby, które wykażą, że przysługują im prawa rzeczowe do w/w nieruchomości wszczęte zostaną postępowania w sprawach ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości.

W związku z powyższym wzywam osoby, którym przysługują prawa rzeczowe do w/w działek, aby we wskazanym wyżej terminie zgłosiły się do  Starostwa Powiatowego w Nidzicy przy ul. Traugutta 23 (13-100 Nidzica) pok. 45 i udokumentowały swoje prawa do przedmiotowych nieruchomości, pod rygorem pominięcia ich jako strony w postępowaniach o ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 89 625 31 28.

Spotkanie adresowane jest to polskich firm meblarskich z sektora MŚP, które chcą nawiązać współpracę z profesjonalnymi projektantami. Jak to zrobić? Wystarczy zgłosić swoją firmę do projektu  ,,Design to dobre dla MŚP".

10 firm ma szanse uzyskania pełnego wsparcia w postaci:
• opieki specjalistów, m.in. design managerów, analityków trendów, technologii, projektantów, • opracowania nowego projektu wzorniczego, nadzoru nad wdrożeniem, stworzenia prototypu i produktu finalnego, • pomocy przy tworzeniu strategii komunikacji, identyfikacji wizualnej marki, kanałów i narzędzi promocji, • opracowania i realizacji przestrzeni wystawienniczej oraz zapewnienia udziału w targach.

Termin: 27 czerwca 2018 r., od 11:00 do 14:00
Miejsce: Centrum Wdrażania i Promocji Innowacji w Olsztynie, ul. Jagiellońska 91a, sala 122 Zgłoszenia przyjmowane są do 25.06.2018 r. na adresy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., telefon kontaktowy: + 48 735 389 215.

 

  • PROGRAM SPOTKANIA
  • FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY


    Agnieszka Bailey

    Ekspert ds. Eksportu
    Expert pro-export

    Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów Investors and Exporters' Service Centre

    Departament Koordynacji Promocji

    URZĄD MARSZAŁKOWSKI
    WOJEWÓDZTWA
    WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO

    T: +48 89 512 51 72
    F: +48 89 512 51 79
    E: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    W: www.invest.warmia.mazury.pl

Profil zaufany i kilka minut - to wszystko czego potrzeba, by zarejestrować narodziny dziecka online. Nowa usługa ruszyła 1 czerwca 2018 r. Rodzicu, już nie musisz spieszyć się do urzędu. Wszystko czego potrzebujesz to Profil Zaufany i kilka minut.

Na zarejestrowanie narodzin dziecka rodzice mają 21 dni od dnia wystawienia karty urodzenia. Do tej pory mieli tylko jedną opcję – wizyta w urzędzie. Od 1 czerwca mają wybór – pędzić do urzędu czy spędzić ten czas z nowym członkiem rodziny.

Zdążysz w trakcie drzemki

Prościej, szybciej i wygodniej – to najkrótszy opis uruchomionej usługi. Jak z niej skorzystać? Cały proces to 5 prostych kroków.

WAŻNE: rodzic, który będzie rejestrował narodziny (może to być zarówno mama, jak i tata) musi mieć aktualny Profil Zaufany. Jeśli go nie masz, sprawdź jak to zmienić.

Co dalej? Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl i tam wybierz usługę, z której chcesz skorzystać. Po zalogowaniu, system poprosi Cię o potwierdzenie, że jesteś matką/ojcem dziecka. Następnie – o zweryfikowanie Twoich danych.

Jak tylko to zrobisz, przejdziesz do zarejestrowania narodzin potomka. To czego potrzebujesz na tym etapie to m.in. nazwa szpitala, w którym dziecko przyszło na świat oraz imię dziecka. Dobrze, by było uzgodnione przez oboje rodziców ;-) Ustal także numer Twojego aktu małżeństwa lub urodzenia (jeśli nie jesteś w związku małżeńskim) - to znacznie ułatwi weryfikację Twoich danych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Kilka kliknięć i gotowe.

Kolejny krok to wybór adresu, pod którym chcesz zameldować dziecko oraz sposobu odebrania dokumentów. Do wyboru masz skrzynkę na ePUAP, odbiór osobisty lub przesyłkę tradycyjną pocztą. Ostatni krok to podgląd wniosku i podpis (Profilem Zaufanym).

Gotowe! Wszystko powinno potrwać krócej, niż poobiednia drzemka malucha. 

Rejestracja w 5 krokach

Tak to wygląda w skrócie:

Krok 1: oświadczasz, że jesteś matką/ojcem dziecka

Krok 2: sprawdzasz poprawność swoich danych, wprowadzasz dane drugiego rodzica

Krok 3: wpisujesz dane dziecka

Krok 4: wybierasz adres zameldowania dziecka i sposób, w który chcesz odebrać dokumenty (elektronicznie - skrzynka na ePUAP, osobiście, pocztą tradycyjną)

Krok 5: podgląd wniosku i… podpis (Profilem Zaufanym).

Odpis aktu urodzenia, w zależności od wybranej przez Ciebie opcji, zostanie przesłany w wersji papierowej lub elektronicznej. Razem z nim otrzymasz powiadomienie o nadanym numerze PESEL oraz zaświadczenie o zameldowaniu.

To nie koniec zmian

To nie jedyne zmiany, które wkrótce zaczną obowiązywać, a które dotyczą rodziców. W funkcjonujących dotychczas przepisach i rejestrach publicznych brakuje mechanizmów jednoznacznie łączących dziecko z rodzicami (tzw. parentyzacja). Gromadzone w aktach imiona, nazwiska i nazwiska rodowe rodziców nie zawsze jednoznacznie ich wskazują. Utrudnia to nie tylko prowadzenie rozmaitych statystyk publicznych, ale też np. realizację programów pomocowych państwa, takich jak Rodzina 500 plus.

Dlatego Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało też takie zmiany:

  • jednoznaczne powiązanie danych rodziców i dzieci w rejestrze PESEL ( parentyzacja):

Numery PESEL rodziców pojawią się w danych gromadzonych przy akcie urodzenia dziecka oraz w rejestrze PESEL. Planowane wejście w życie - od 1 grudnia 2018 r.,

  • szybsze poprawianie niezgodnych z prawdą informacji zgromadzonych w rejestrze PESEL:

Organy korzystające z dostępu do rejestru PESEL będą mogły zgłaszać niezgodność bezpośrednio do właściwego kierownika Urzędu Stanu Cywilnego za pomocą dedykowanej do tego e-usługi. Planowane wejście w życie - 1 maja 2019 r.

 

Wydział Komunikacji

Ministerstwo Cyfryzacji